Perlu Ke Menipu

Dalam kehidupan seharian pasti kita akan dengan orang sekeliling yG tak kira lah jumpa secara di rancang atau pun tidak. Namun, jika kita berumpa dengan orang yG baru kita kenal pasti kita akan berbual panjang lebar untuk mengenali diri mereka. Adakah korang semua sedar yG di awal perkenalan akan memberi tanggapan yG mungkin kekal buat jangka masa panjang terhadap seseorang. Contoh kalau korang cakap yG korang pandai membaiki lampu yG rosak. Mesti orang akan panggil korang untuk membaiki lampu pada suatu masa. Macam mana pulak kalau korang di tipu atau menipu dalam hal ni. Mesti tanggapan buruk akan terus melekat dalam pemikiran..betul tak..

sekadar hiasan
Biasanya dalam perkenalan dunia maya pasti ada yG tidak berkata benar dalam ayat mereka. Namun, kita tak kenal & tak pernah jumpa mereka..bagaimana untuk menidakkan kata-kata mereka. Tapi kenapa mesti tidak jujur ya.. Gengkey masih tertanya-tanya pasal ni. Tak boleh ke diorang ni semua jujur. Di awal perkenalan kita tak kenal hati budi mereka & kita hanya meng iya kan kata-kata mereka. Semuanya akan terkantoi jua di suatu masa. Percaya lah..orang yG tidak jujur dalam kata-kata ni bukan selalu selamat. Kalau korang suka menipu baik lah jika korang taubat kerana jika terkanto korang jugak yG malu akhirnya. Jadi, jujur dalam kata-kata ya..peace.

4 Responses to “Perlu Ke Menipu”

zmah said...

Tipu sunat kot?

GenGkey said...

tipu sunat yerk..

Merpati Putih said...

betul ... xbaek menipu ;p . Tuhan mara . =p

aQi + GenGkey said...

betul tu..
dpt dosa free2 je nipu ni an..:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...