Tujahan

Part: I II

Kadil kalut seketika. Aku juga menjadi hilang arah dan lantas mencapai kunci kereta. 2 jam perjalanan memang menggelisahkan. Suasana dalam kereta terlalu sepi kerana masing-masing masih lagi terkejut dengan apa yang di perkatakan oleh Icha. "Aku tak tahu nak fikir apa lagi Izzat. Kusut pula tetiba, serabut pun ada." Keluh Kadil. "Kita tunggu je nanti. Kita tengok apa yang boleh kita buat. Jangan kusut sangat Kadil."



Mayat Amri telah selamat di kebumikan petang itu. Semuanya menjadi serba tak kena. Icha sugul sahaja sambil airmatanya berlinangan. Kadil juga begitu. Aku menjadi terlalu lemah untuk berkata-kata. Menurut kata orang kampung Amri bergelut dengan dengan perompak itu sebelum dia di tembak berkali-kali. Mungkin bukan silap Amri yang meletakkan kereta betul-betul di hadapan bank itu. Perompak menjadi kalut lantas menjadikan kereta Amri sebagai mobil mereka. Namun, Amri berkeras untuk memberi kerjasama. Di situlah detik-detik yang mencemaskan berlaku. Ternyata kehilangan seorang rakan kongsi yang begitu dedikasi amatlah dirasai.

Kes itu tidak terhenti di situ sahaja. Aku mula mencurigai sesuatu. Sebulan selepas kematian Amri, Kadil dan Icha menjadi mesra. Tidak seperti sebelum ini, pabila muncul sahaja Icha, pasti Kadil akan menarik muka. Aku tidak tahu mengapa tapi yang pastinya aku akan menyiasat kematian Amri yang menjadi tanda tanya di kotak fikiran aku.

No response to “Tujahan”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...