Pelangi Petang.. 4.0

Kronologi -- I II III IV V

Hari ini sudah genap lima bulan kami bersama dan bercinta. Aku amat bersyukur kerana kami masih kekal bersama berdua mencintai. Tetapi aku perasan ada sedikit perubahan terhadap diri dia akhir-akhir ini. Dan aku mula bertanya kepada dia tetapi jawapan dia masih sama,“takde ape-ape pun sayang.” Aku masih percaya dia ada sesuatu yang dia sembunyikan dari aku. Aku mula bertanya kepada kawan-kawan rapat dia tentang perihal dia yang sentiasa dia sembunyikan sesuatu dari aku. Bukan niat untuk menyibukkan diri tetapi perasaan cinta aku lebih kuat dari itu dan aku ingin menjaga dia kalau-kalau dia sedang sakit atau dalam kesusahan. Kerana aku telah berjanji akan terus setia di sisi dia tak kira apa pun jua yang terjadi. Walau apa pun aku mesti mencari kepastian untuk aku mengetahui apa yang sebenarnya terjadi kepada insan yang aku cintai ini. Aku berdoa dan berharap aku dapat temui jawapan yang aku cari selama ini.

Pagi ini aku telah menghantar mesej kepada dia untuk bertemu di tasik tempat yang selalu kami luangkan masa bersama dan aku berjanji untuk bertemu pada jam 5.30 petang. Aku berbuat begitu kerana kami sudah empat hari tidak bertemu dan aku sangat rindukan dia.mesej yang aku hantar tidak berbalas dan aku berharap dia sudah membaca dan akan datang petang ini. Aku berharap dengan hati yang penuh kerinduan dan rasa cinta yang mendalam terhadap dia. Sekarang sudah pukul 5.45 petang dan sudah lima belas minit aku menunggu dia tetapi masih dia belum sampai juga. Aku menanti dengan penuh sabar. Dia masih belum tiba. Sedang aku menanti tiba-tiba aku dapat panggilan dari kawan baik dia meminta untuk aku pergi ke hospital sekarang juga. Aku bertanya kenapa dan kawan dia menjawab ini tentang si dia yang aku cintai. Tanpa aku sedari airmataku mula mengalir ke pipi. Aku tidak tahu mengapa tetapi aku kuatkan semangat untuk pergi ke hospital agar aku dapat mengetahui apa sebenarnya yang terjadi terhadap kekasih yang aku cintai.



Setibanya di hospital aku pergi ke bilik wad 135 seperti yang di perkatakan oleh kawan dia. Aku melihat seorang gadis yang amat aku kenali dan aku sayangi sedang terlantar di atas katil hospital melawan sakit yang terasa amat perit sekali. Aku menghampiri gadis itu dan aku mula berbisik,"awak, saya sudah sampai di sini. Awak jangan tinggalkan saya seorang diri di sini. Saya perlukan awak untuk hidup bersama harungi dunia ini. Awak jangan pergi dulu, saya perlukan awak!!! Saya cintakan awak!!! Saya nak hidup bersama awak!!! Saya nak mati dengan awak!!! Awak tolong jangan tinggalkan saya seorang diri di sini!!!". Aku menangis sendirian tanpa pedulikan semua orang.

No response to “Pelangi Petang.. 4.0”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...